sciaga_pl

Trochę ciekawostek – na weekend (czego to ludzie nie wymyślą ...


sciaga / prace /
przedmiot: Marketing
reklama | kontakt
| info











Analiza SWOT, Plan marketingowy, Biznas plan
1.Analiza
SWOT2.Plan marketingowy3.Biznes Plan Przedsiêbiorstwo jest
organizacj± uporz±dkowan± i powo³an± do realizacji celów. S³u¿± temu
wszystkie gromadzone w przedsiêbiorstwie zasoby: ludzkie, kapita³owe,
finansowe, a tak¿e w³asne do¶wiadczenia czêsto okre¶lane mianem ?wiedzy
przedsiêbiorstwa?. Dobrze zarz±dzane przedsiêbiorstwo przyjmuje cele
prowadz±ce do sukcesu na rynku. Sukces na rynku gwarantuje zaspokojenie
potrzeb nabywców przy relatywnie najni¿szych kosztach. Takie dzia³ania
prowadz±ce do osi±gania satysfakcjonuj±cych zysków, a to pozwala na
rozwój. Podstaw± wyboru celów oraz strategii ich realizacji musi byæ
analiza czynników otoczenia oddzia³uj±cych na przedsiêbiorstwo oraz
analiza zasobów firmy. W otoczeniu przedsiêbiorstwo musi analizowaæ
mo¿liwo¶ci dzia³ania oraz zagro¿enia, natomiast zasoby zgromadzone
wewn±trz przedsiêbiorstwa musz± byæ analizowane z punktu widzenia ich
mocnych i s³abych stron. Analiza taka nosi nazwê analizy SWOT. Nazwa
SWOT jest akronimem angielskich s³ów.Analiza ta prowadzi do przyjêcia
takich celów i strategii, które stanowi± po³±czenie mocnych stron
przedsiêbiorstwa z szansami na rynku ( w otoczeniu zewnêtrznym).
Zmiany, które dokonuj± siê w otoczeniu przedsiêbiorstwa dzieli siê na
sprzyjaj±ce jego rozwojowi i niesprzyjaj±ce; te pierwsze traktuje siê jako
szanse, drugie jako zagro¿enia. Zasoby, którymi przedsiêbiorstwo dysponuje
dzieli siê na mocne strony (atuty w walce konkurencyjnej) i s³abe strony
(niedoci±gniêcia).Szansa dla przedsiêbiorstwa jest mo¿liwa sfera
dzia³añ, w których mo¿e uzyskaæ przewagê konkurencyjn±. Do szans
przedsiêbiorstwa dzia³aj±cych w agrobiznesie zaliczyæ mo¿na:-
znajomo¶æ bran¿y i konsumentów (firma d³ugo funkcjonuje na rynku),-
wzrost aktywizacji kobiet, co wi±¿e siê z poszukiwaniem gotowych produktów
do spo¿ycia,- ogólno¶wiatowa eksplozja demograficzna ? wzrost popytu
na ¿ywno¶æ,- zmiany w dochodach ludno¶ci (ogólny wzrost dochodów i
jego zró¿nicowanie ),- d±¿enie do konsumpcji zdrowej ¿ywno¶ci,-
wyodrêbnienie siê grup klientów: dzieci, m³odzie¿, osoby starsze itp.-
upowszechnianie wzorców konsumpcji w ujêciu miêdzynarodowym,- rosn±ce
zapotrzebowanie na wolny czas (popyt na ¿ywno¶æ spo¿ywcz± poza
domem).Zagro¿eniem s± te zjawiska, które mog± negatywnie
oddzia³ywaæ.Wspó³cze¶nie w sferze agrobiznesu przyk³adowo mo¿na do
nich zaliczyæ:- rosn±ce wymogi jako¶ciowe,- poszukiwanie zdrowej
¿ywno¶ci,- szybko zmieniaj±ce siê upodobania konsumentów,- rosn±ca
konkurencja krajowa i zagraniczna,- brak do¶wiadczeñ dzia³ania na
rynku miêdzynarodowym,?- wysoka inflacja.Ka¿de przedsiêbiorstwo musi
zidentyfikowaæ i poszukiwaæ w³asnych szans i unikaæ zagro¿eñ. To, co mo¿e
byæ szans±, a co zagro¿eniem zale¿y od posiadanego potencja³u ka¿dego
przedsiêbiorstwa. Na przyk³ad dla przedsiêbiorstwa o dobrze rozbudowanym
maj±tku produkcyjnym i zapleczu badawczo ? rozwojowym otwieranie siê na
rynków miêdzynarodowych jest szans±, gdy¿ mo¿e powiêkszyæ produkcjê i
sprzeda¿. Dla przedsiêbiorstw o przestarza³ej technologii ka¿da zmiana
jest zagro¿eniem. Do najczê¶ciej spotykanych s³abo¶ci przedsiêbiorstw
wspó³cze¶nie nale¿±:- niska motywacja i morale pracy,- powolne i
niew³a¶ciwe podejmowanie decyzji,- konflikty i brak koordynacji
dzia³añ,- brak innowacji (nowych produktów i technologii)-
nadmierne koszty.Do mocnych stron przedsiêbiorstw zalicza siê
natomiast:- nowoczesn± technologiê,- niskie, konkurencyjne
koszty,- nowe produkty,- dobra za³oga,- wydajna ziemia,-
czyste odmiany zbó¿, warzyw, owoców itp.Walka o rynek zmusza ka¿de
przedsiêbiorstwo do poszukiwania takich dzia³añ, które zwiêkszaj±
prawdopodobieñstwo sukcesu czy utrzymania na rynku pozycji wcze¶niej
osi±gniêtej, aby zapewniæ realizacjê przyjêtych celów
strategicznych.Strategie marketingowe s± elementem procesu planowania
w przedsiêbiorstwie i pe³ni± rolê wspomagaj±c± w realizacji g³ównych celów
firmy jako ca³o¶ci. Wspó³cze¶nie zarz±dzanie przedsiêbiorstwem niekiedy
uto¿samia siê z zarz±dzaniem marketingowym, gdy¿ byt przedsiêbiorstwa jest
weryfikowany przez rynek.Przedsiêbiorstwa na rynku szukaj± swoich
szans w postaci grup nabywców, którym pragn± zaproponowaæ lepsze produkty
i us³ugi ni¿ oferuj± konkurenci. Planowanie rozwoju firmy, jej zasobów
dostosowywane jest do rynku, a przede wszystkim do konsumentów i
konkurentów.Odpowiedzi na podstawowe pytania:, co produkowaæ, jak
produkowaæ oraz dla kogo wytwarzaæ ? znajduj± siê na rynku. Dlatego te¿
dzia³ania marketingowe odgrywaj± podstawow± rolê w kierowaniu firm±, za¶
wspó³czesn± epokê okre¶la siê mianem orientacji marketingowej; cele i
strategie marketingowe s± nieod³±cznym elementem planu rozwoju
przedsiêbiorstwa. Przez strategiê marketingow± rozumie siê
generaln± koncepcjê dzia³añ i metod ich osi±gania za pomoc± odpowiednich
koncepcji produktów, ich zró¿nicowania, politykê cenow±, dystrybucyjn±
oraz taktyki promocyjne. Aby zapewniæ skuteczno¶æ dzia³añ na rynkach firmy
buduj± strategie marketingowe dla ka¿dego produktu i dla ka¿dego rynku, na
którym dzia³aj±. Sumê tych strategii traktuj± jako programy marketingowe
przedsiêbiorstwa.Strategie marketingowe nale¿y analizowaæ w ¶cis³ym
zwi±zku z przes³ankami procesu planowania ( analiz± si³ ¶rodowiska i
zasobów) oraz ogólnymi celami strategicznymi przyjêtymi przez
przedsiêbiorstwo. Strategie marketingowe s± zbiorem aktywnych dzia³añ,
które maj± zapewniæ realizacjê zamierzeñ przedsiêbiorstwa wobec rynku i
musz± byæ skoordynowane z dzia³aniami w pozosta³ych przekrojach
funkcjonalnych firmy. Coraz czê¶ciej skomplikowane si³y ¶rodowiskowe
oraz powi±zania miêdzy podmiotami na rynku, a tak¿e szybkie tempo ich
zmian, zmuszaj± przedsiêbiorstwa do podejmowania dzia³añ ofensywnych lub
obronnych. W tym celu przedsiêbiorstwa musz± analizowaæ rynek i jego
zmiany, aby wybraæ najlepsze i realne strategie.Punktem wyj¶cia w
ustaleniu strategii marketingowej jest poszukiwanie - na podstawie analizy
otoczenia ? mo¿liwo¶ci (szans) dzia³añ rynkowych.Szans± dla
przedsiêbiorstwa jest znalezienie b±d¼ okre¶lenie takiej grupy nabywców,
których potrzeby przedsiêbiorstwo mo¿e zaspokoiæ lepiej, ni¿ to robi±
konkurenci. Mo¿liwo¶ci (szanse) dzia³ania musz± byæ konfrontowane z misj±
przedsiêbiorstwa, jego celami rozwojowymi oraz zasobami, jakie te
przedsiêbiorstwa posiadaj±, ze szczególnym uwzglêdnieniem ich mocnych
stron.Dopiero na tej podstawie mog± byæ formu³owane strategie
marketingowe, okre¶laj±ce dzia³ania w sferze produktów, cen kana³ów
dystrybucji oraz kompozycji promocji i polityki kadrowej.Koncepcja
dzia³añ marketingowych obejmuje:- warunki ¶rodowiska wynikaj±ce z
zewnêtrznych si³ otaczaj±cych firmê (szanse i zagro¿enia),- warunki
wewnêtrzne: mocne i s³abe strony przedsiêbiorstwa,- cele strategiczne
przedsiêbiorstwa z uwzglêdnieniem misji,- konkretne decyzje zwi±zane z
zamierzeniami w sferze produktów, ich cen, sposobu dystrybucji oraz
promocji,?- sposoby praktycznej realizacji wcze¶niejszych ustaleñ:, kto,
kiedy i jak wdro¿y do praktyki,- systematyczne kontrole i analizy
efektów dzia³añ strategicznych w sferze marketingu.Najbardziej ogólne
kryteria wyboru strategii marketingowych wi±¿± siê z rodzajem rynku i
produktów. Podej¶cie bardziej wspó³czesne do strategii marketingowych obok
szukania nowych rynków ró¿nicuje i pog³êbia dzia³ania marketingowe na tych
rynkach, na których przedsiêbiorstwa dzia³aj±, np. poprzez strategie
stymulowania popytu pierwotnego lub selektywnego, strategie
pozycjonowania, strategie zatrzymywania klientów czy wybór strategii
przywództwa w ró¿nych sferach.Strategie marketingowe okre¶laj± rynki,
które maj± byæ obs³ugiwane, zdefiniowane z punktu widzenia rodzaju
potrzeb, grup konsumentów lub te¿ jednego i drugiego oraz grupy produktów
i us³ug, które maj± byæ wytwarzane. Kontrola strategiczna, a wiêc
kontrola o d³ugim horyzoncie czasowym i wysokim stopniu ogólno¶ci jest
"procesem przetwarzania danych, maj±cym na celu generowanie i selekcjê
zachowania strategicznego organizacji, zwi±zanego z procedur± podejmowania
decyzji?. Dziêki tego typu dzia³aniom kontrolnym, przedsiêbiorstwo staje
siê bardziej elastyczne, co umo¿liwia szybkie i w³a¶ciwie ukierunkowane
reagowanie na zmiany zachodz±ce w otoczeniu, które podlega ci±g³ym i
trudnym do przewidzenia przeobra¿eniom. Mo¿na wyodrêbniæ trzy typy
strategicznej kontroli marketingowej: strategiczny nadzór, strategiczn±
kontrolê realizacji oraz strategiczn± kontrolê za³o¿eñ. Wymienione rodzaje
kontroli tworz± ³±cznie tzw. strategiczny system kontroli. Kontrola
za³o¿eñ rozpoczyna siê w chwili sformu³owania pierwszych za³o¿eñ strategii
marketingowej i jest kontynuowana równolegle do opracowywania wszystkich
kolejnych planów. Znaczenie procesu weryfikacji w tej fazie cyklu
racjonalnego przebiegu dzia³ania wynika z faktu, i¿ przyjête za³o¿enia
nigdy nie mog± byæ w pe³ni kompletne z powodu braku precyzyjnych
informacji, które czêsto docieraj± do odbiorcy ze znacznym opó¼nieniem.
Rozpoczêcie implementacji strategii marketingowej oznacza uruchomienie
instrumentów zwi±zanych z kontrol± realizacji, której podstawowym zadaniem
jest identyfikowanie rozbie¿no¶ci zachodz±cych miêdzy stanem faktycznym a
po¿±danym, ujawniaj±cych siê stopniowo podczas wdra¿ania za³o¿eñ
przyjêtych w strategii marketingowej. Tak rozumiana kontrola strategiczna
ma charakter ci±g³ego procesu, okre¶lanego mianem nadzoru strategicznego,
którego wyniki pozwalaj± na podjêcie dzia³añ koryguj±cych na tyle szybko,
¿eby zmniejszyæ rozmiary ujawnionych odchyleñ. Kontrola strategiczna mo¿e
byæ przeprowadzona za pomoc± jednej z dwóch nastêpuj±cych metod . 1)
ranking efektywno¶ci marketingu, którego wyniki w sposób ogólny
przedstawiaj± stan marketingu w przedsiêbiorstwie;2) audit, czyli
rewizja marketingowa, pozwalaj±ca na uzyskanie szczegó³owego obrazu
sytuacji marketingowej przedsiêbiorstwa w odniesieniu do przeobra¿eñ
zachodz±cych w jego otoczeniu rynkowym.Pierwsza z wymienionych metod
polega na zebraniu informacji w¶ród kadry kierowniczej przedsiêbiorstwa za
pomoc± kwestionariusza ankiety. Uzyskane t± drog± wyniki pozwalaj± na
dokonanie jako¶ciowych porównañ badanego przedsiêbiorstwa z innymi
firmami, ocenianymi za pomoc± takiej samej metody lub porównañ z wynikami
uzyskanymi w przesz³o¶ci w danym przedsiêbiorstwie. Ocena prowadzona w
ramach rankingu efektywno¶ci marketingu obejmuje nastêpuj±ce grupy
elementów :- filozofiê klienta, ze szczególnym uwzglêdnieniem stopnia
strukturalnego i procesowego zorientowania przedsiêbiorstwa na nabywców i
pozosta³ych partnerów rynkowych; - organizacyjn± integracjê
dzia³alno¶ci marketingowej, ze szczególnym zwróceniem uwagi na charakter,
kierunki i stopieñ wspó³pracy s³u¿b marketingowych z pozosta³ymi komórkami
organizacyjnymi tworz±cymi podsystem marketingowy firmy; - w³a¶ciw±
informacjê marketingow±, ze szczególnym zwróceniem uwagi na stopieñ
znajomo¶ci poszczególnych elementów otoczenia rynkowego, sposoby ich
poznawania oraz efektywno¶æ zwi±zanych z tym dzia³añ; - orientacjê
strategiczn±, ze szczególnym uwzglêdnieniem zakresu i charakteru oraz
elastyczno¶ci planowania marketingowego; efektywno¶æ operacyjn±, ze
szczególnym uwzglêdnieniem sposobu realizacji strategii marketingowych
oraz ich znajomo¶ci przez Pracowników.Strategia marketingowaW
momencie posiadania zezwoleñ oraz sta³ego ³±cza internetowego rozpoczêta
zostanie kampania reklamowa na osiedlu Starówka. Wyprodukowane ulotki
dostarczone zostan± do ka¿dego lokatora osiedla. Na s³upach og³oszeniowych
zostan± rozklejone plakaty informuj±ce o dzia³alno¶ci LA-NET-u. Po oko³o
10 dniach rozpoczêta zostanie akwizycja us³ugi w mieszkaniach lokatorów.
Po rozpoczêciu dzia³alno¶ci i ¶wiadczenia us³ug informacje reklamowe
dostarczane bêd± g³ównie poczt± elektroniczn±.Mar¿a Na pocz±tku
dzia³alno¶ci zysk powinien oscylowaæ na poziomie ok. 2-5% ze wzglêdu na
du¿e koszty prowadzenia instalacji. Po rozwiniêciu dzia³alno¶ci zysk ze
¶wiadczonych us³ug winien wynosiæ ok. 20-25% oraz ok. 30% ze
sprzeda¿y.Biznes plan ? jest specyficznym zbiorem ustaleñ
opisowych, analiz i prognoz, okre¶laj±cych cele firmy oraz zadania i
sposoby postêpowania zmierzaj±ce do osi±gniêcia tych celów w przysz³o¶ci,
przy za³o¿onych uwarunkowanych gospodarczych, kadrach i innych. Traktowany
jest jako podstawowy i nowoczesny instrument niezbêdny do skutecznego i
efektywnego kierowania firmy.Obejmuje on dzia³alno¶æ bie¿±c± oraz
okres trzech do piêciu lat.Biznes plan jest planem mena¿erów,
okre¶laj±cych ich zdolno¶æ do podejmowania skutecznych dzia³añ,
zmierzaj±cych do trwa³ego usytuowania siê na rynku, czyli finansowo
efektywnego po³±czenia okazji rynkowych z mo¿liwo¶ciami firmy. Zadaniem
kadry kierowniczej jest stworzenie realnej wizji sukcesu rynkowego firmy.
Biznes plan ma wiêc zasadnicze znaczenie jako niezbêdny dokument,
s³u¿±cy do zdobywania ¶rodków na finansowanie przedsiêwziêæ.
Biznes plan spe³nia dwie podstawowe funkcje:1. Pierwsza to
funkcja wewnêtrzna 2. Druga to funkcja zewnêtrznaFunkcja
wewnêtrzna ? wyra¿aj±ca siê tym, ¿e biznes plan jest dokumentem niezbêdnym
w kierowaniu firmy i swojego rodzaju przewodnikiem w dzia³aniach personelu
zarz±dzaj±cego ni± oraz narzêdziem umo¿liwiaj±cym sprawne prowadzenie
dzia³alno¶ci gospodarczej.Precyzuj±c zadania i czynno¶ci jakie powinny
byæ wykonywane, by osi±gn±æ cel przedsiêbiorstwa, biznes plan umo¿liwia
ustalenie realnych terminów wykonania wyznaczonych zadañ oraz okre¶lenie
osób odpowiedzialnych za ich realizacje. Pomaga to zarz±dowi jednostki
gospodarczej lub jej w³a¶cicielowi oceniæ przy wspó³udziale i
zainteresowaniu odpowiedzialnej kadry kierowniczej, przyczyny niewykonania
zamierzonych zadañ i przeprowadziæ analizê zewnêtrznych zagro¿eñ oraz
dzia³ania konkurencji, je¿eli pewne odcinki planu nie zosta³y w pe³ni
wykonane.Ostatecznie umo¿liwia to ustalenie s³abych stron
przedsiêbiorstwa i sk³ania ca³y personel zarz±dzaj±cy do okre¶lenia
wspólnej strategii dzia³ania w celu poprawy sytuacji.Funkcja
zewnêtrzna ? polega na prezentacji firmy wobec otoczenia, w którym firma
funkcjonuje. Chodzi tu g³ównie o przedstawienie ca³o¶ci zamierzonych
dzia³añ firmy wobec potencjalnych inwestorów, wspó³pracuj±cych
przedsiêbiorstw i innych partnerów oraz instytucji finansowych w razie
ubiegania siê o ¶rodki na sfinansowanie dzia³alno¶ci.Banki wymagaj±
bowiem argumentów uzasadniaj±cych op³acalno¶ci kredytowego
przedsiêbiorstwa, a tym podstawowym argumentem jest biznes plan.Obie
funkcje biznes planu s± ze sob± ¶ci¶le powi±zane. Funkcja zewnêtrzna
wystêpuje g³ównie wtedy, gdy chodzi o pozyskanie funduszy na dzia³alno¶æ
firmy, Funkcja wewnêtrzna za¶ wystêpuje w ka¿dym wypadku. Z biznes
planu inwentarzy i jednostki kredytowe powinni dowiedzieæ siê, jak firma
ma zamiar wykorzystaæ uzyskane ¶rodki pieniê¿ne w powi±zaniu z ca³ym
potencja³em gospodarczym firmy, w celu uzyskania przewidywanych w planie
rezultatów. Na cele zewnêtrzne stosuje siê przewa¿nie skrócon± wersje
biznes planu eksponuj±c± g³ównie te elementy, które interesuj± inwestorów
i mog± zachêciæ do finansowania dzia³alno¶ci firmy. Nie ma jednego
idealnego ¶ci¶le okre¶lonego i z góry ustalonego wzorca budowy biznes
planu. Biznes plan poszczególnych przedsiêbiorstw mog± zatem ró¿niæ
siê znacznie od siebie. Ta ró¿norodno¶æ planów wynika z wielko¶ci
przedsiêbiorstwa, ¿e struktury organizacyjnej jednostki gospodarczej
(pojedyncze przedsiêbiorstwo, korporacja, zrzeszenie przedsiêbiorstw
itp.) stosunków w³asno¶ciowych firm, bran¿y, do której nale¿y
przedsiêbiorstwo, rodzaju jego dzia³alno¶ci i z³o¿ono¶ci procesu
gospodarczego oraz skali zamierzeñ procesu gospodarczego oraz skali
zamierzeñ przysz³o¶ciowych. Ponadto jest ró¿nica w formie biznes planu
opracowanego dla nowych przedsiêbiorstw, które maja byæ dopiero
uruchomione, a biznes planu dla istniej±cych ju¿ firm.Biznes plan
s³u¿y w³a¶cicielom i kierownictwu firmy jako podstawowy dokument
wspomagaj±cy zarz±dzanie wszystkimi przedsiêbiorstwami firmy. W
dzia³alno¶ci gospodarczej przedsiêbiorstwa pomocy jest szczególnie
w:Konkretyzowaniu koncepcji dzia³ania.Ustalaniu metod i sposobów
ich osi±gania przy uwzglêdnieniu wszystkich istniej±cych
ograniczeñ.Kontroli prawid³owego przebiegu realizacji
przedsiêbiorstwa. W typowym biznes planie jako komplecie
dokumentów mimo wszystkich wspomnianych ju¿ ró¿nic wyodrêbniæ mo¿na z
formalnego punktu widzenia trzy czê¶ci:Wprowadzenie do biznes
planuZasadnicz± czê¶æ planu zawieraj±c± charakterystykê firmy, jej
dzia³alno¶ci i otoczenia, w jakim dzia³aMateria³y uzupe³niaj±ce w
formie za³±czników do planuWprowadzenie do biznes planu jest
zamieszczone na pocz±tku ca³ego zbioru dokumentów, lecz sporz±dza siê je
na samym koñcu pracy planistycznych. Wynika to z tre¶ci wprowadzenia, na
która sk³ada siê streszczenie i przegl±d g³ównych tez planu, podstawowe
dane liczbowe, spis tre¶ci. Na samym pocz±tku umieszcza siê stronê
tytu³ow± z okre¶lonymi nazwami dokumentu oraz firmy i jej
adres.Zasadnicza czê¶æ planu obejmuje zwykle dwa rodzaje informacji.
Pierwszy rodzaj informacji to najczê¶ciej wiadomo¶ci zawieraj±ce
charakterystykê firmy i jej dzia³alno¶ci oraz prezentacjê jej
otoczenia.W ramach charakterystyki firmy przedstawiony jest opis
przedsiêbiorstwa oraz jego miejsca i znaczenia w bran¿y, umiejscowienie
firmy w otoczeniu w sensie geograficznym z ni± wspó³pracuj±cych, rys
historyczny firmy wskazuj±cy na ci±g³o¶æ tradycji w wykonanej przez ni±
dzia³alno¶æ gospodarczej, strukturê organizacyjn±, cele firmy na
najbli¿szy okres (od 3 do 5 lat), prezentacjê g³ównych odbiorców ?
konsumentów, dystrybutorów wyrobów oraz dostawców surowców i materia³ów.
Informacje o dzia³alno¶ci firmy obejmuj± charakterystykê wytwarzanego
produktu, ¶wiadczonych us³ug lub sprzedawanych towarów, niepowtarzalne
cechy produktu, cykl jego ¿ywotno¶ci i projektowanie zmiany w jego
konstrukcji, opis maszyn i wyposa¿enia potrzebnych do produkcji lub
¶wiadczenia us³ug, ochronê produktu przez patenty, prawa autorskie i znaki
firmowe, okre¶lenie wielko¶ci obecnego i szacownego na przysz³o¶æ rynku,
przewidywane sposoby dystrybucji produktów, opis stosowanej technologii w
wytworzeniu wyrobów. Prezentacja otoczenia firmy- zawiera analizê
rynku i analizê konkurencji oraz strategiê marketingow±, charakterystykê
g³ównego rynku, okre¶lenie konkurencji jej zasiêgu i zagro¿eñ
wystêpuj±cych ze strony konkurentów, porównanie w³asnego wyrobu z wyrobami
konkurencyjnymi, omówienie organizacji dystrybucji towarów, strategii w
zakresie cen, serwisu naprawczego i systemu gwarancji, opis stosowanych
¶rodków i zakresu reklamy oraz utrzymywanie wiêzi z
konsumentami.Pierwszy rodzaj informacji to tak¿e charakterystyka
zarz±du i stosunków w³asno¶ciowych firmy opis do¶wiadczeñ zawodowych osób
ich wyniki mena¿erskie oraz rola w zespole, sk³ad rady nadzorczej, wykaz i
charakterystyka doradców firmy, sposób podzia³u w³asno¶ci i jej rodzaj
(akcje, udzia³y, po¿yczki itp.).Drugi rodzaj informacji obejmuje
przede wszystkim plan dzia³ania i dane finansowe.Pierwsza grupa
informacji w tym zakresie to wpis procesu produkcji i us³ug oraz
organizacji handlowej, charakterystyka przebiegu procesu produkcyjnego,
wykorzystania wyposa¿enia i urz±dzeñ produkcyjnych stosowanych surowców i
materia³ów, wp³ywu procesów wytwórczego na ¶rodowisko naturalne,
planowanej wymiany wyposa¿enia oraz konserwacji i renowacji
urz±dzeñ.Druga grupa informacji dotyczy zatrudnienia pracowników i
zawiera opis obecnej i planowanego zatrudnienia w ró¿nych przekrojach,
systemów wynagrodzenia pracowników, trybu i kosztów szkolenia, sposobu
nabycia i oceny kadr.Trzeci± grupê stanowi plan rozwoju firmy,
okre¶laj±cy warunki, jakie musz± byæ spe³niane, by osi±gn±æ zamierzon±
produkcje i sprzeda¿, sposób funkcjonowania firmy w przysz³o¶ci tryb
zarz±dzania, struktura organizacji sprzeda¿y, formy zagospodarowania
¶rodków inwestycyjnych (plan inwestycji)Znaczenie rozwoju firmy dla
miejscowo¶ci i regionu, liczbê nowych miejsc.Ostatnia grupa informacji
to ocena finansów i ich prognoza zawieraj±ca okre¶lone wielko¶ci kapita³u
potrzebnego do przewidywanej dzia³alno¶ci przedsiêbiorstwa, pochodzenie
kapita³u:Kapita³ w³asny Kapita³ obcyDochód w³a¶cicieli od
zainwestowanego kapita³u, plan wykorzystania kapita³ów, przewidywany
bilans firmy oraz rachunek wyników.Ostateczna, trzecie czê¶æ biznes
planu sk³ada siê z za³±czników uzupe³niaj±cych informacje zawarte w
poprzednich dwóch czê¶ciach. Niekiedy za³±czniki mog± byæ plany odcinkowe
lub ich fragmenty sporz±dzanie w ramach planowania rzeczowego i
finansowego. Za³±czniki zawieraj± czêsto dodatkowe informacje o produkcie
i us³ugach, zdolno¶ci produkcyjnej firmy, sytuacji rynkowej, sprzeda¿y,
systemie zarz±dzania i strukturze organizacyjnej, sytuacji finansowej oraz
szczegó³owe obliczenia dotycz±ce zaopatrzenia efektywno¶ci
przedsiêwziêæ.W naszej praktyce gospodarczej coraz wiêcej podmiotów
gospodarczych sporz±dza biznes plany.W zale¿no¶ci od celów, dla
których biznes plan jest sporz±dzony, nie która punkty planu mog± byæ
szczególnie eksponowane, inne ? pomijane. Biznes plan opisuje z regu³y
prognozê dzia³alno¶ci firmy w okresie od 2 do 5 lat.W trakcie
funkcjonowania ka¿dej organizacji s± takie szczególne momenty, w których
sporz±dzanie biznes planu staje siê konieczno¶ci±. Zdarza siê to
zw³aszcza:Przed za³o¿eniem nowego przedsiêbiorstwa,Podczas
³±czenia przedsiêbiorstw,W trakcie próby uzyskania zewnêtrznych
¶rodków na finansowanie swojej dzia³alno¶ci lub ryzykownych
przedsiêwziêæ,W krytycznym okresie (np. zmiana form w³asno¶ci lub
profilu dzia³alno¶ci, ukierunkowanie na nowe rynki, du¿e inwestycje,
modernizacja)Wygenerowano:
23-11-2004 02:03:03






Studencie !!!Budujemy bazê prac dla
studentów. Je¿eli posiadasz Ciekawe materia³y ... ... dodaj
je!





szukaj prac



katalog prac
:: wybierz kategoriê :: :: Jêzyk
polskiAntyk i Biblia¦redniowieczeRenesansBarokO¶wiecenieRomantyzmPozytywizmM³oda
PolskaXX lecieWspó³czesno¶æPrace przekrojoweInneRecenzjeListyPrasówkiWierszeMateria³y do maturyCharakterystykiBiografieStreszczeniaKonspektyRozprawkiMotywyGramatyka::
Przedmioty ¶cis³eMatematykaChemiaFizykaGeografiaBiologiaInformatyka::
JêzykiAngielskiNiemieckiFrancuskiHiszpañski£acinaRosyjskiW³oski::
InneHistoriaMuzykaPlastykaInneWOSPOReligiaEkologiaPrzedsiêbiorczo¶æSport::
EkonomiczneEkonomiaStatystykaMarketingRachunkowo¶æZarz±dzanieReklamaBadania operacyjneEkonometria::
HumanistycznePrawoPsychologiaFilozofiaSocjologiaPolitologiaDziennikarstwoEtykaPedagogikaPolitykaFinanse Bankowo¶æDydaktykaAdministracjaTeologiaHistoria::
TechniczneMateria³oznawstwoBudownictwoMaszynoznawstwo::
InformatyczneBazy danychProgramowanieAlgorytmySystemy i sieci::
JêzykiRosyjskiAngielskiNiemieckiFrancuskiHiszpañski£acina::
InneEdukacja europejskaGeologiaArchitekturaBudownictwoMedycynaTurystykaRehabilitacjaWeterynaria





dodano: 2003-11-20
zakres: Ekonomiczne
przedmiot: Marketing
autor: Kuba


¶rednia ocena: 3.3
oceñ prace   1
2
3
4
5
6


skomentuj
prace
dodaj now±
prace






wersja
tekstowa


drukuj
pracê


zapisz
pracê


dodaj
do ulubionych


wersja
¶ci±ga pracy









Od teraz jêzyka angielskiego mo¿esz siê uczyæ
wszêdzie. Codziennie ¶wie¿a lekcja w postaci SMSa. Zapisz siê
teraz

Za³±czniki do pracy:



Wasze komentarze
Skomentuj
tê pracê
Zobacz wiêcej
komentarzy




2004-05-31 - lilusia23


Czo³em!! Mam nadzieje, ¿e dzieki
Waszej stronie uda sie Mnie i mojej kolezance zaliczyæ Strategie
marketingowe wBM Buziaki Ocena: brak oceny


2004-05-24 - SZAKALISKO


praca jest dobra ale potrzebujê
jakiego¶ gotowego plany merketingowegoOcena: 4



2004-04-02 - wiska19-5


nie ma w tej pracy nic konkretnego
!!! potrzebujê czego¶ wiêcej...Ocena: 1


2004-03-24 - danielpolak


strona dobra bardzo mi siê przyda³a
:)Ocena: 5
Autorzy serwisu nie odpowiadaj± za tre¶æ
umieszczanych prac. Wszystkie uwagi prosimy kierowaæ bezpo¶rednio do
autorów prac. Wszystkie teksty zamieszczone na stronie podlegaj±
ochronie. Zabrania siê ich kopiowania, przetwarzania lub
rozpowszechniania.



Sciaga.pl - prace | sciaga.pro | student | lekcje
angielskiego | klasa | matura | forum | czat | galeria | sms | spis prac | wy¿sze szko³y



Komunikaty techniczne |
Audyt statystyk: Gemius Audience
copyright © 1998-2004 Sciaga.pl
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • strefamiszcza.htw.pl
  • Copyright (c) 2009 TrochÄ™ ciekawostek – na weekend (czego to ludzie nie wymyÅ›lÄ… ... | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.