36
Trochę ciekawostek – na weekend (czego to ludzie nie wymyślą ...
Z czego korzysta³em tworz±c ten kurs?
Przede wszystkim opiera³em siê na w³asnych do¶wiadczeniach w programowaniu w OpenGL. Poznaj±c kolejne elementy OpenGL dopisywa³em kolejne rozdzia³y. Muszê przyznaæ, ¿e najwiêcej informacji zaczerpn±³em z anglojêzycznych stron internetowych, których linki znajdziesz w tym kursie. Co do polskich stron to znalaz³em ich tylko dwie(nie mam si³y przegl±dania setek bezsensownych linków o OpenGL jakie wy¶wietla wiêkszo¶æ przegl±darek). Na podstawie polskich stron internetowych powsta³y tylko dwa rozdzia³y tego kursu: S³owniczek oraz rozdzia³ dotycz±cy kamery(Szkoda, ¿e znalaz³em je tak pó¼no, bo bardzo wiele czasu zmarnowa³em na tworzeniu efektu kamery. Przynajmniej mam teraz satysfakcjê, ¿e doszed³em do tego samodzielnie.). Muszê przyznaæ, ¿e ilo¶æ informacji na tych stronach jest bardzo skromna(jak na 29 czerwca 2000r), ale sytuacja ta na pewno kiedy¶ siê zmieni, tak jak jest to teraz z podrêcznikami do C++ których mamy w sieci na pêczki. Np. bardzo dobry kurs C++ znalaz³em pod adresem:
Http://cpp.prv.pl
Polecam go wszystkim, którzy chc± nauczyæ siê C++ i programowaæ w OpenGL.
Na koniec chcê zaznaczyæ, ¿e jestem pocz±tkuj±cym programist± je¶li chodzi o OpenGL. To co wiedzia³em zaprezentowa³em na ³amach tego kursu. Z góry te¿ przepraszam je¶li w czym¶ siê mylê, przecie¿ bazowa³em na anglojêzycznej dokumentacji i przyk³adach(na dodatek nigdy nie uczy³em siê angielskiego).
Piotr Soko³owski
14 lipiec 2000r