kraj2

Trochę ciekawostek – na weekend (czego to ludzie nie wymyślą ...


Krajobraz

Filmy


 

 

 






          Na czym robiæ? To problem nawet wiêkszy ni¿ sprzêtowy. Na pocz±tek, trzeba rozstrzygn±æ czy kolorowy czy czarno-bia³y. Kolor - to czy na negatywach (finalny obraz to odbitka na papierze) , czy te¿ na prze¼roczach (obrazy wy¶wietlane na ekranie ale mo¿na równie¿ zrobiæ z nich odbitki). Zdjêcia czarno-bia³e w obecnych czasach poleca³bym bardziej zaawansowanym amatorom. Trzeba zdaæ sobie sprawê, ¿e przy tej metodzie potrzebne s± dodatkowe koszty sprzêtowe (koreks do wywo³ywania filmów, powiêkszalnik, kuwety, zegar ciemniowy, czasem suszarka), odpowiednie pomieszczenie (ciemnia) no i du¿o - wrêcz bardzo du¿o wolnego czasu.

          Negatyw kolorowy jest chyba najprostszy w obs³udze - pstrykniêcie, oddanie do laboratorium i ogl±danie, a do tego jeszcze materia³ ten, ma du¿± tolerancjê na b³êdy na¶wietlenia co jest istotne na pocz±tku zabawy z fotografia i dla posiadaczy prostych kompaktów.

          Problemem fotografuj±cych na prze¼roczach (slajdach) jest ich ogl±danie - potrzebne pomieszczenie z ekranem i rzutnik, a ma³a tolerancja materia³u na b³êdy sprawia, ¿e wymagana jest du¿a dok³adno¶æ dokonywania pomiaru, co mo¿e jest surow± i drog± ale dobr± szko³± fotografii.

          Podstawow± zasad± dla wszystkich materia³ów jest wybranie dobrej firmy. Oszczêdno¶æ kilku z³otych na rolce mo¿e siê zem¶ciæ dotkliwie, gdy unikalne zdjêcia np. z Afryki wyjd± z zafarbem czy innymi wadami.

          Przechowywanie filmów przed i po na¶wietleniu te¿ ma du¿e znaczenie. Powinny byæ przechowywane w niskich temperaturach a po na¶wietleniu jak najszybciej wywo³ane. Materia³ negatywowy powinien byæ równie¿ chroniony przed oparami chemicznymi (np. wydzielane zwi±zki w nowych meblach, kleje, farby, rozpuszczalniki) oraz prze wilgoci±.

          Je¶li ju¿ zapadnie decyzja jaki system fotografowania wybieramy trzeba zdecydowaæ siê na czu³o¶æ b³ony. W handlu mamy do dyspozycji b³ony nisko czu³e (25 ISO) do bardzo wysoko czu³ych (3200 ISO i wiêcej).

          Przypominam wiadomo¶ci o filmach - niskoczu³y zapewni nam du¿± ostro¶æ obrazu, ale w z³ych warunkach o¶wietleniowych mo¿e zawie¶æ. Film wysoko czu³y poradzi sobie w z³ych warunkach bez u¿ycia lampy b³yskowej, ale odznacza siê trochê wiêksz± ziarnisto¶ci± i daje mniejsz± ostro¶æ obrazu, ale s± to sprawy odczuwalne w fotografii profesjonalnej - w amatorskiej mo¿na tych ograniczeñ nie braæ do g³owy. Ogniwem po¶rednim s± materia³y ¶rednio czu³e - 200 lub 400 ISO.






  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • strefamiszcza.htw.pl
  • Copyright (c) 2009 TrochÄ™ ciekawostek – na weekend (czego to ludzie nie wymyÅ›lÄ… ... | Powered by Wordpress. Fresh News Theme by WooThemes - Premium Wordpress Themes.